ای مرگ و نفرین به دروغگویان و خائنان به مال و جان مردم !

دوستان نظرات مختلفی را در مورد دریافت حقوقمان مطرح کرده ا ند

باسم الله المنتقم
دوستان و عزیزان ، نظرات و راهکارهای مختلفی جهت دریافت حق و حقوق افراد مطرح میگردد. ما اکنون تمرکزمان بر روی تثبیت مبلغی که حق ماست .... بعد از اینکه معلوم شد که حق ما چقدر هست و ما از ان رضایت داشتیم ... انوقت تصمیم میگیریم که به اازاء ان چه میخواهیم ...ان بستگی به خود افراد دارد ...یکی پول میخواهد ...دیگری زمین میخواهد ... ان دیگری اپارتمان .... و بقول یکی از دوستان که به مزاح میگفت اصلا شاید کسی به ازاء مطالبه اش پفک نمکی بخواهد .... الان مهم این است که ثابت شود که ما طلبمان چقدر است ... مکتوب شود و ما هم از ان رضایت داشته باشیم .....بعدا تصمیم میگیریم که چه میخواهیم ...... البته ناگفته نماند که کار گرو ه هایی از اعضاء با محوریت هیئت مدیره محترم انجمن تشکیل شده که اکثرا افراد صاحب نظری هستند و در این مورد در حال بررسی هستند که پس از تثبیت مبلغ مورد مطالبه با یک جهت گیری مشخصی که به نفع همه اعضائ باشد حرکت کنیم . انشاءالله خدا یاری کند و این دوستان به نتایج و اطلاعاتی که به نفع همه هست برسند ......... تا انروز نقش همه ما این هست که قوه قضائیه را ملزم به اجرای صحیح این طرح در جهت منافع مردمی بنمائیم .
همواره دعا یادتان نرود ... این گره های که بدست شیاطین زده شده فقط خداوند با معجزه الهی در پاسخ به ناله های شما میتواند بگشاید

۲ نظر:

ناشناس گفت...

همدردان
با سلام واحترام
در واقع موضوع تاخیر در این معامله زمانی می تواند عینیت یابد که فروشنده در زمانهای مطالبه اقساط فروش به تعهدات خود در زمانهای پیش بینی شده عمل نموده باشد. مثلا"وقتی در قرارداد پیش بینی شده است که خریدار مبلغی را در مرحله سفتکاری باید بپردازد در این مرحله خریدار تنها ملزم است بعد ازتعیین واحد خریداری شده نسبت به پرداخت قسط یا اقساط مربوط به این مرحله اقدام نماید. به همین ترتیب و به طریق اولی وقتی در قرارداد پیش بینی شده است که خریدار مبلغی را در مرحله نازک کاری به فروشنده پرداخت نماید این تعهد زمانی عینیت پیدا میکند که واحد خریداری شده به طریق قانونی به خریدار تخصیص داده شده باشد وگرنه خریدار با چه معیاری باید تشخیص دهد که آیا مبلغی که پرداخت می کند مربوط به واحد خریداری شده است یا خیر و یا اینکه اساسا" آیا فروشنده در جهت انجام تعهدات خود مبادرت به اخذ مبلغ یاد شده میکند و یا همانطوریکه در مورد آقای فروغی اتفاق افتاده اساسا" فروشنده با هدف کلاهبرداری چنین وجوهی را اخذ می نماید. بنابر این با توجه به عدم ایفای تعهدات توسط فروشنده و همچنین محرز شدن نیت سوء وی در رابطه با خریداران اساسا"تاخیر در پرداخت اقساط توسط خریداران مصداق عینی پیدا نمی کند و بر همین اساس نباید به عنوان موضوعی علیه
خریداران مورد سوء استفاده قرارگیرد با توجه به نظرات کارشناس محترم حقوقی درخصوص تاخیر در پرداخت اقساط که بحق مستمسکی بدون پشتوانه قانونی است لازم به ذکر است که درمتن قراردادها فروش یک واحد آپارتمان ذکر شده است و نه یک مجتمع پس خریداران قبل از انجام تعهدات باید تعیین واحد شوند. طبق محاسبات آقای فروغی اگر کسی تاخیر زمانی یکسانی در پرداخت یک قسط75000 تومانی بافرد دیگری در پرداخت یک قسط 2000000 تومانی داشته باشد تفاوتی در محاسبه تاخیرایجاد نمی کند در حالیکه از لحاظ مالی نتایج متفاوتی را در بر دارد. تاخیراولا باید نسبت به کل مبلغ پرداختی خریدارو... ثانیا با احتساب پرداخت های پیش از موعد خریدارصورت پذیرد چنانچه در موردی عینا مشاهده نمودم که خریداری در پرینت مالی 1000و اندی روز در پرداخت اقساط ماهیانه اش تاخیر درج شده بود درحالیکه تما م قسطهای ماهیانه اش را طی 300 روز یعنی طی یکسال پرداخت کرده بود و پیش پرداخت هایش قبلاز موعد بود که حدودا 2000 واندی روز خوش حسابی داشت آیا در تراز شرکت این فرد باعث سوددهی یا خسارت شرکت شده است؟محاسبه تاخیر به چه منظوری وبا چه فرمولی صورت می پذیرد وآیا عینا درمحاسبه تاخیربرای خریدار و فروشنده یکسان عمل می شود؟ لطفا پاسخ دهید؟

ناشناس گفت...

با سلام و عرض خسته نباشید در ذیل رو نوشت نامه به بازپرس ویژه آقای راسخ را ارسال میکنم، باشد که ایشان جابگوی نگرانی ما اعضای ستم دیده باشند و اعضا هم اگر نظر دیگری داشتند با همفکری با هم به احقاق حق خود نزدیک و نزدیکتر شویم... انشاالله
بنده این نامه را در سایت رسمی دادستانی www.sabp.ir قسمت پرسش و پاسخ؛ برای شخص ایشان ارسال نمودم. در صورتی که جوابی دریافت کردم هم در هیمن وبلاگ برای آگاهی سایر دوستان قرار میدهم ...


جناب آقای متین راسخ بازپرس ویژه
با عرض سلام و ادب در ارتباط با فرم محاسبه سهم شکات پروژه نگین غرب چند نکته به نظر بنده رسید که در جهت روشن شدن موضوعات مطروحه و یاری رساندن به احقاق حقوق شاکیان به عرض آن مقام محترم میرساند:

- نکته اول کسر مشاعات از متراژ تقریبی ذکر شده در قراردادهای مربوطه، جهت رسیدن به متراژ مفید آپارتمان خریداری شده میباشد. با نگاه دقیق به متن قراردادهای موجود و وجود عبارت "متراژ تقریبی با احتساب سهم هر واحد از فضای راه پله" مشخص است که سهم هر واحد از فضای راه پله توسط خریدار با همان قیمت خرید متراژ مفید آپارتمان، در هنگام عقد قرارداد در نظر گرفته شده است. به عبارت دیگر با خرید یک واحد با متراژ تقریبی 90 متر؛ در زمان تحویل واحدی کمتر از 90 متر با سهم فضای راه پله تحویل خریدار میگردید. بدین ترتیب مشخص و روشن است که فروشنده متراژ و سهم فضای راه پله را نیز به همان نرخ مفید آپارتمان در هنگام عقد قرارداد منظور کرده است. حال سوال این جا است که با چه منطق و پیروی از چه عرفی بایستی سهم فضای راه پله از متراژ تقریبی آپارتمان که برای شخص خریدار در قرارداد در نظر گرفته شده، در این فرمول کسر شود؟!.
- از مسایل عمدهای که فروشنده در صدد از بین بردن حقوق شاکیان محروم و مستضعف می باشد موضوع تاخیر در پرداخت اقساط و همچنین موضوع تعهدات خریدار بابت وام ذکر شده در متن قرارداد میباشد. در واقع موضوع تاخیر در این معامله زمانی می تواند عینیت یابد که فروشنده در زمانهای مطالبه اقساط فروش و موضوع وام به تعهدات زمانهای اخذ این مطالبات عمل نموده باشد. برای مثال وقتی در قرارداد پیش بینی شده است که خریدار مبلغی را در مرحله سفرکاری، نازک کاری و ... باید بپردازد در این مرحله خریدار تنها ملزم است بعد از تعیین واحد و انجام مراحل پیشرفت فیزیکی پروژه نسبت به پرداخت قسط یا اقساط مربوط به این مرحله اقدام نماید. به همین ترتیب و به طریق اولی وقتی در قرارداد پیش بینی شده است که خریدار مبلغی را در مرحله نازک کاری به فروشنده پرداخت نماید این تعهد زمانی عینیت پیدا میکند که واحد خریداری شده به طریق قانونی به خریدار تخصیص داده شده باشد وگرنه خریدار با چه معیاری باید تشخیص دهد که آیا مبلغی که پرداخت می کند مربوط به واحد خریداری شده است یا خیر و یا اینکه اساسا" آیا فروشنده در جهت انجام تعدات خود مبادرت به اخذ مبلغ یاد شده میکند یا خیر؟ بنابر این با توجه به عدم ایفای تعهدات توسط فروشنده اساسا" تاخیر در پرداخت اقساط توسط خریداران مصداق عینی پیدا نمی کند و بر همین اساس نباید به عنوان موضوعی بر له خریداران مورد سوء استفاده قرار گیرد. همین موضوع در ارتباط با وام و مبلغ ذکر شده در هنگام تحویل آپارتمان در نظر گرفته شده در متن قراردداد به عنوان قسمتی از ثمن معامله صادق و جاری است و بدون تردید موضوع پرداخت اقساط وام (یا در صورت مشکل در اخذ وام، پرداخت اصل مبلغ وام) و مبلغ همزمان با تحویل آپارتمان، در صورت پیشرفت فیزیکی کار و ترتیب اولی تحویل آپارتمان تحقق پیدا میکند. وگرنه در حالی که برای خریدارانی که تعیین واحد نشده یا این که واحدشان در ابتدای عملیات ساختمان سازی است؛ موضوعیت ندارد. بدین ترتیب در نظر گرفتن مبلغ کل قرارداد (ثمن معامله) برای تعیین سهم شاکی از آپارتمان خریداری شده منطقی و موجه نخواهد بود و برای پیدا کردن این سهم بایستی مبلغ ثمن معامله منهای وام و مبلغی که خریدار موظف است همزمان با تحویل آپارتمان بپردازد (ذکر شده در بند مربوط به ثمن معامله در قرارداد) ملاک عمل باشد و در کادر شماره 18 قرار گیرد و هر دو این مبالغ ذکر شده در فوق فقط به عنوان تعهدات خریدار در هنگام تحویل آپارتمان، و برای تعیین مانده سهم شاکی از آپارتمان منظور و کسر گردد. به عبارت دیگر این دو مبلغ بایستی جزو سایر تعهدات و بدهی های باقی مانده خریدار از ثمن معامله طبق قرارداد و در کادر ش 26 منظور گردند.
- در کادر شماره 25 هم ذکر شده تورم طبق قرار داد بر اساس x درصد. که به کمی شبه بر انگیز است (بر اساس x درصد چی؟!!) به عبارت دیگر بهتر است بگوییم تورم ذکر شده در متن قرارداد (درصدی از ثمن معامله) چرا که ملاک درصدی از ثمن ذکر شده در متن قرار داد است نه چیز دیگر. تا از هر گونه شبه و سوء تعبیر احتمالی دور شویم.


و اما در پایان ذکر چند سطری را لازم و ضروری میدانم.
جناب آقای متین راسخ؛ بازپرس محترم و با تدبیر این پرونده که به قول خود تحت تاثیر عوامل بیرونی قرار نمیگیرید و جو گیر دو طرف مرتبط با این پرونده نمیشوید؛ بنده خود ناظر و شاهد بودم که در سخنان خود در جمع ما مردم در روز شنبه 24 / 12 / 87 (که در این چند ساله شدیدترین و بدترین شرایط روحی و اقتصادی روبه امید این که روزی بتوانیم به حق مسلم خود که همانا دریافت یک واحد آپارتمان با شرایط ذکر شده در قرادداد های ما بود برسیم، سپری کرده ایم) شجاعانه فرمودید به گونه ای رای صادر خواهید کرد و خواهید کوشید که هر یک از ما با حداقل حق خود برسیم و به قول صریح خود با گرفتن سهم خود بتوانیم در همان محدوده و با همان متراژ آپارتمانی را تهیه کنیم. با توجه به ارئه این فرمول و تمامی این محاسبات باز هم به گفته خود پایبندید و ترتیب اثر میدهید؟! واقعا مبنای کارشناسی شده (مبلغ یک میلیون و پنجاه هزار تومان برای یک متر آپارتمان ساخته شده با شرایط فنی موجود در متن صریح قرارداد) در منطقه و محدوده پروژه را به واقعیت نزدیک میدانید؟! ( بیشتر به نظر میرسد کارشناسان مربوطه دچار سو تفاهم و یا سوء تعبیر شده اند و کارشناسی برای آپارتمان های تکمیل نشده و به شکل فعلی پروژه را ملاک قرار داده اند نه آپارتمان هایی آماده برای سکونت با شرایط ذکر شده در متن قرارداد و در منطقه و محدوده پروژه را)!!! در پایان به نظر میرسه تا رسیدن به حداقل حق شاکیان مظلوم و زجر دیده این پروژه راه پر فراز و نشیبی در پیش رو دارد... البته امیدواریم که خداوند ما را در جهت رسیدن به عدل مورد نظرش یاری نموده و بدون شک شما هم نصیبی از دعا های پر سوز و گداز تمامی خانوادههای مورد ظلم واقع شده خواهید داشت.

و من الله توفیق
پ. غ. یکی از شاکیان پروژه نگین غرب