ای مرگ و نفرین به دروغگویان و خائنان به مال و جان مردم !

شهادت جانسوزامیرالمومنین - علی (ع)

کلام امیر(ع):
وکونا للظالم خصما" وللمظلوم عونا"

تیترمطلب حاضر ، ندای جاودانه امیر مومنان عالم - امام علی(ع) و درواقع مقدمه وصیتنامه آن حضرت خطاب به امام حسن و امام حسین(ع) در لحظه شهادتش میباشد که درنهج البلاغه تحت عنوان نامه شماره 47 آمده و به آنها توصیه میکند: "خصم ظالم و یار مظلوم باشید."

"للضالم خصما" یعنی خصم ظالم باشيد و معنای "خصم" ، غير از" دشمن" است.خصم او باش ، يعنى مدّعى‌او باش . خصم يعنى دشمنى كه "مدّعى" است. پس "خصم ظالم" به کسی میگویندکه گریبان ظالمی مثل فروغی مفسد را مى‌گيرد و تا حق خودرا نگیرد او را رها نمى‌كند. بااین تعبیر ما شاکیان فروغی خصم ظالم و مدعی اوهستیم.

و اما "للمظلوم عوناً " بعنوان فرمانی حکومتی یعنی اینکه هرجا مظلومى هست، به او كمك كن. امیرالمومنین نمى‌ گويد خودت را طرفدار مظلوم نشان بده و با حرف ووعده دلش را خوش کن. خیر! باید عملا" "یارمظلوم" باشی و کمکش کنی و اگر چنین نکردی آنوقت بفرموده پیامبر اعظم (ص) دیگر "مسلمان" هم نیستی آنجا که میفرماید :"من اصبح و لم يهتم بامور المسلمين فليس بمسلم" (هر كس صبح را آغاز نمايد و در امور مسلمانان نكوشد , مسلمان نيست! ...

در قرآن کریم هم مکرر آمده است که "نه ظلم كنيد و نه تن به ظلم دهيد" (لا تظلمون و لا تظلمون – سوره بقره آیه 279) و یا "با ظالمان پيكار كنيد تا به حكم خدا گردن نهند" (فقاتلوا التى تبغى حتى تفى ء الى امر الله - سوره حجرات آیه 9)

بررسی اجمالی پرونده سیاه موسوم به "نگین غرب" به ما می آموزد که بین ظالم (یعنی جریان مافیائی شفق به زعامت فروغی مفسد و حامیان تبهکارش) و مظلوم ( یعنی شاکیان بلاکشیده پروژه نگین غرب)، اقیانوسی به وسعت بیکران تاریخ وجود دارد ومقامات قضائی اجازه ندارند با مصلحت اندیشی های نابجا آنرا نادیده بگیرند زیرا دراین پرونده ، هیچ مصلحتی نمیتواند بالاتر از احقاق حقوق پیش خریداران مظلوم پروژه نگین غرب و اجرای عدالت باشد. شاکیان پرونده نگین غرب اگرمیخواهند به حق و حقوق خودبرسند، درواقع علاوه بر فروغی باید یقه حامیانش در دستگاهها و نهادها ومراکز قدرت را هم بگیرند ومدعی آنها گردند. تجربه سالهای اخیر به ما میگوید که دراین پرونده مافیائی گرفتن یقه فروغی ظالم به تنهائی کافی نبوده و نخواهد بود.

ازیاد نبریم که اولا" همه ما ( هرکه باشیم!)، وظیفه شرعی داریم که "خصم ظالم و یار مظلوم" باشیم ونگذاریم این فرمان جاودانه امیر مومنان علی(ع) برزمین بماند. ثانیا"، تنها راه اثبات"شیعه علی بودن" ، پیروی عملی ازتعالیم ارزشمند وعمل نمودن به وصایای ماندگارامیر المومنین - علی (ع) میباشد و ثالثا"، بشریت بعد از شهادت علی (ع ) ، تنها به واسطه نگرفتن جدی یقه ظالمان است که تاقرن حاضر می بینیم هنوز گرفتار اینهمه مصایب و مظالم و بلایاست.

علی (ع) درنامه 27 نهج البلاغه خطاب به محمدابن ابی بکر درهنگام سپردن امور مصر به اوست که می گوید: "دربرابر مردم فروتن باش و با آنان نرم خوئی و انعطاف پذیری پیشه کن. دربرخورد با مردم گشاده روی باش و برابری را پاس دار، تا زورمندان در ظلم تو طمع نبندند و ناتوانان از عدالت تو نومید نشوند..."

دراین ارتباط ، وبلاگ صدای نگین غرب ضمن عرض تسلیت بمناسبت شهادت جانگداز بزرگ مرد عالم بشریت – حضرت امام علی (ع)، کلیه مسئولین قضائی و غیرقضائی مرتبط با پرونده نگین غرب را ، موکدا"به مطالعه کامل نامه های 27 و 53 نهج البلاغه وعمل نمودن به مفاد راهگشای آن توصیه و دعوت مینماید.


۱۱ نظر:

ناشناس گفت...

با سلام
آيا واقعا مي توان لحظه اي فكر نمود كه امور در مملكت ما علي وار باشد؟؟!!
دريغا ! افسوس و صد افسوس .

علی گفت...

همراهان تا به حال آیا به این فکر کرده اید که استرس و دلمشغولی این پرونده ما را چقدر از زندگی عقب انداخته است؟ آیا به این فکر کرده اید که اگر دلمان به این آپارتمان خوش نبود ای بسا تا به حال راهکارهایی میتوانست به ذهنمان برسد که آپارتمان دیگری تهیه کنیم؟
دوستان گرامی بهترین راه برای ما فروش هر چه سریعتر اموال حتی به قیمت پائین تر است چرا که حتی اگر بعد از سالها به واحدی برسیم که من فکرنمیکنم ، آن واحدی خواهد بود غیر استاندارد و غیر قابل سکونت و درنتیجه غیرقابل فروش که مارادچار پشیمانی جبران ناپذیر خواهد کرد(تا همین حالا هم نه تنها واحدها بدون نظارت و غیرکیفی ساخته شده اند بلکه اگر سالم هم بودند پس از سالها رهاشدن در بیابان به متروکه تبدیل میشدند).ضمن آنکه ما را از تمرکز و در نتیجه یافتن درآمد و راهکارهای دیگر برای افزایش رفاهمان دور خواهد ساخت و جز تنی فرتوت برایمان چیزی نخواهد ماند.حال آنکه با دریافت پول که قبول دارم به دلیل سختیهای خاص خود در فروش اموال و غیره اجبارا باید به کمتر از حقمان تن دردهیم و با آن واحد بسیار کوچکتری را تهیه کنیم ولی این مزیت را خواهد داشت که شر فکری این پرونده را از خود دور کرده و همان سالهایی را که قرار است برای سراب پوچ خانه دار شدن در وردآورد با استرس و تنش بگذرانیم را میتوانیم صرف کار و تلاش با تمرکز بیشتر در کنار خانواده و در نتیجه پس انداز و سرمایه گذاری برای خرید خانه دلخواهمان برای زندگی کنیم.
به فررض محال در صورت عشق و انس به وردآورد! هم این خانه میتواند در این منطقه باشد ولی اینبار آن را آماده با کلیه انشعابات ، محوطه سازی ، طبقه و نمای مناسب و با آقایی و بدون التماس و خواری و با پرداخت نقدی و یکروزه خریداری خواهیم کرد، نه با بیم و امید تن فرسا تا سالیان سال و التماس لابه به این و آن و توقع مرحمت و لطف از ناکسان .
به این مساله لطفا خوب فکر کنید.

ناشناس گفت...

نمی خوام نا امید کننده حرف بزنم ولی من نا امید شده ام از نتیجه. این قوه قضائیه داره چی کار می کنه که هنوز تجدید نظر انجام نشده و حتی سایت مربوط به این پروژه رو هم جمع کرده اند.
حالا باید خدا خدا کنیم که حداقل شروع کنند اصل پولمون رو بدهند.

ناشناس گفت...

باسلام-این سایته ایت الله مکارم شیرازیه بهش پیام بدید تا بدونه چی بسرمون اومده وتعدادمون بالاست خدارو چی دیدی شاید ایشون بتونن فشار بیارن به این اقایون ممنونم-www.makarem.ir/persian/forms/eform/php

ناشناس گفت...

SALAM BE HAMEYE DOOSTANE TALASHGAR
AGHA CHERA MODDATI HAST HICH TAJAMMO YA BARNAMERIZI JAHAT ETERAZE HAMEGANI SOORAT NEMIGIRAD???!!!!!
ENGAR HAME KHABIDAN CHE KHABAR SHODE?????!!!!

گلسرخی گفت...

درود بر مدیریت محترم وبلاگ و اعضاء فهیم و آگاه نگین غرب

ماه مبارک و پر فیض رمضان کریم برای قوه قضائیه که ساعت کارش از شنبه تا چهارشنبه تا ساعت 5/2 و پنجشنبه ها تعطیله ، ماه رمضان دیگر براشون کویت بوده و بنظرم هیچکس لای پرونده این مظلومان نگین غرب را باز نکرده و سناریوی جدید آنان از بعد از عید فطر شروع خواهد شد ، بلی دوستان ، سناریوی جدید ، حال قوه قضائیه بی کفایت بعد از سالها سرکارگذاشتن مالباخته های دلسوخته ،هم اکنون به فکر شرکت سهامی و .........غیره افتادند ، مملکت گل و بلبل با قضات شیرین سخن و بیخرد خود چه حالی میکنه ؟؟!!

نفرین مالباخته ها انشاءا...دامن مسببین مفت خوار و رشوه خوار در هر پست و مقامی که باشند خواهد گرفت و بزودی آنان را به درک خواهد فرستاد ،هستیم و میبینیم حتی اگر به حق و حقوق خود نرسیم باید نابودی ظلم و بیدادگری را ببینیم .

ناشناس گفت...

باسلام
مديرمحترم لطفا"كمي هم اطلاع رساني نماييد

ناشناس گفت...

چرا اینقدر این سایت رو قرآنی و مذهبی کردین. شده مثل کتاب احادیث. روزهای اول اصلا" اینطور نبود. لطفا" فارسی بنویسید نه عربی!

ناشناس گفت...

انشاالله برای بعدازماه رمضان اعلان یک قیام عمومی از سوی شکات رابفرمایید تادرآن شرکت کرده واینبار برای گرفتن حق پایمال شده خویش تا پای جان مبارزه نماییم ، گویا در این مملکت فقط باید با زبان زور وقدرت حقمان را بگیریم!!!! هر که دارد هوس کرب وبلا بسم الله

ناشناس گفت...

سلام اول ممنون از اينكه هستيد كه كاري بكنيد دوم آيا شنيده ايد ضرب المثل معروف پارسي " بز حاضر ، دزد حاضر" را در مورد اين مسئله هم بز حاضر هم دزد و هم شاكيان بيچاره اگر اقدامي نمي شه مشكل ريشه در جاي ديگري داره . متاسفانه كشور را فساد گرفته.فقط فروغي و امثال آن فاسد نيستند.
واقعا نمي دونم اين پروژه چند سال مي خواد طول بكشه؟ آيا اگر اين مسئله در هر كشور (به قول آقايان )كفر گرفته و غير اسلامي ديگري پيش آمده بود انقدر طول مي كشيد ؟ آقايان جواب بدهند آيا ما مسلمانيم ؟

ناشناس گفت...

سلام به تمامی دردآشنایان
دوستان گویا تنها راه گریز از این بن بست یک تجمع و اعتراض تمامی شاکیان مقابل بیت رهبری یا خود دادگستری است البته این بار باید تمامی نمایندگان همکاری نمایند و با یک وعده سر خرمن اعلام تمام شدن تجمع را ننمایند باید مقابل بیت رهبری آنقدر بمانیم و شعار دهیم تا صدایمان به خود رهبر برسد و تمامی اعضا را به دیدارشان مشرف نمایند مشگل تمامی تجمعات ما این بوده که ما را مانند کودکان فریب دادند و به وعده های الکی بازگرداندند یک یا علی باید از جان و دل فریاد کنیم و تا آخرش بایستیم والله باید سالهای دیگر منتظر بمانیم .