ای مرگ و نفرین به دروغگویان و خائنان به مال و جان مردم !

گزارش گردهمائی جمعه 5/9/89

با توجه به فراخوانی که نمایندگان مردمی جهت تصمیم گیری شاکیان بابت اعاده حق و حقوق خویش از دو هفته پیش انجام داده بودند، جمعی بالغ بر 1300 نفر از اعضا در محل پروژه گرد هم آمدند و ضمن دقت و توجه به مسائل و رخ دادهای (اتفاق افتاده ودر حال اتفاق ) دو هفته پیش و هفته های پیش رو که از طرف نماینده مردمی اعضا ارائه شد ، تصمیمی مبنی بر رسانه ای و فراگیر کردن فریاد حق طلبی خویش بابت اعادهء مطالبات اتخاذ نمودند و بنا شد گرد همائی در روز دوشنبه تاریخ 8/9/89 ساعت 10 صبح در مقابل ساختمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران واقع در خیابان ولی عصر بالاتر از پارک ملت خیابان جام جم برگزار و اجرائی شود.
و اما سخنان نماینده مردمی:
بسمه تعالی
ضمن تبریک فرخنده ایام دوعید دو هفته گذشته (عید قربان و عید غدیرخم) حضور حضار محترم و عموم اعضا و شاکیان و آرزوی موفقیت ،سعادت وبهروزی بر کلیه عزیران . مطالب و مسائل این جمعه پیرو آنچه که این سالها در خصوص اعاده حق و حقوق خویش کرارا" ومستمرا" گفتیم ،توضیح دادیم و مکتوب و شفاهی در محل پروژه و در مقابل کلیه نهادهای دولتی و حکومتی به گوش مسئولین رساندیم ، خواهش کردیم و التماس نمودیم و فریاد بر آوردیم . اکنون برای چندمین بار مرور،بررسی و کنکاش می نمائیم تا شاید با تکرار مکررات بی انتها نیل به اهداف شاکیان را که همانا رسیدن به حقوق واقعیشان می باشد بتوانیم هموار و به مرحله اجرائی برسانیم.
دو موضوع راهکاری در حال حاضر در پیش روی شاکیان قرار دارد:
1- نشستن و نظاره کردن به ساخت و ساز بدون هویت، بدون چهارچوب و بدون رعایت اصول و موازین و رویه های معمول جاری قضائی با توجه به اظهارات شفاهی دادگاه محترم تجدید نظر ، علیرغم نیت خیرخواهانهء حاکم برآن و منتظر ماندن بابت اعلام زمان تحویل آپارتمان از طرف قوه قضائیه.
2- اقدام از طرف خود شاکیان پرونده بابت اصرار و ابرام برای ثبت و تثبیت اعاده حق و حقوق شکات پرونده در درجه اول از کانال مقامات قضائی و در مراحل ثانوی مهیا نمودن ساخت و ساز جهت تحویل واقعی واحد ها و آپارتمانها به شاکیان واقعی پرونده.

آنچه که مسلم است ساخت و سازهای بدون ساز و کارهای قانونی، متقن و قابل اتکاء با توجه به دادن مهلت های دوره ائی فراوانی که تاکنون در مدارانجام تعهدات فروشندگان آپارتمانهای پیش خریده شده قرار گرفته (در خصوص این پرونده) پایانی بی فرجام و غیر عملی داشته ، بنابراین نشستن و به انتظار خانه دار شدن با قولهای شفاهی مسئولین دیگر برای شاکیان پرونده قابل هضم و درک نیست . کما اینکه اساس و ذات شکایت شکات از متهم پرونده ، نه توقف ساخت و سازها بلکه ماهیتا تحویل واحد و آپارتمانی بوده است که حتی پس از ساخته شدن نیز در اختیار ذی حق قرار نگرفته است .
مشکل کلیدی شاکیان پرونده با متهم پرونده نادیده گرفتن تعهدی بوده است که در مقابل قراردادهای منعقده بر ذمه متهم میباشد.

. بنابر این دادگاه تجدید نظر در اولویت اول باید با لحاظ ثبت و تثبیت حقوق و مطالبات شاکیان مدار پیگیری قضائی را در مراحل بعدی، متوجه اجرا و انجام تعهدات متهم قرار دهد.
وتا این اتفاق نیفتد قدرمسلم آن است که واحد ساخته شده از آن عضو شاکی نخواهد بود.
بر این باوریم در حالیکه اعمال رویه ها ی جاری قضائی و انجام موازین قانونی بر روی این پرونده از باب رسیدن به حق و حقوق مسلم برای شاکیان غیر قابل دسترسی و غیر ممکن شده است چگونه است با قولها و وعده ووعید های شفاهی قاضی محترم دادگاه تجدید نظر شکات به اهداف خود نائل خواهند شد.؟
به نظر می رسد راهکار دوم راهکاری معقول ،منطقی و قانونی و امیدوار کننده است.
راهکار دوم طبق نامه ائی که خدمت جناب آقای لاریجانی نوشته شده وتقدیم مسئولین ذیربط گردیده است و در شش فراز مطالبات به حق و واقعی و قابل دسترسی اعضاء و شاکیان طرح و مطرح شده و همچنین به امضاء و تائید کلیه شاکیان حاضر در گردهمائی و تجمع رسیده است ،و در وبلاگ فریاد نگین غرب به تفصیل مورد مشاهده شاکیان قرار گرفته است، راهکار مناسب ، قابل اجراء و قابل اتکائی است که قانونا" ، شرعا" ،عرفا" ، اخلاقا" و از منظر نگاه عادلانه بابت حل و فصل مشکلات و معضلات شکات بدون دفع وقت انجام یافتنی می باشد.
تنها راهکار در این مرحله از رسیدگی به پرونده ارائه حکمی مکتوب با لحاظ موازین ذکر شده میباشد و برای تحقق و عملی کردن اعادهء این حقوق، اعضا تصمیم گرفتند گردهمائی بابت اجرائی نمودن این رویه قضائی در مقابل ساختمانهای قضائی و رسانه ای داشته باشند. تا بلکه انشاالله بتوانند توجه مسئولین مرتبط را به حساسیت این ثبت و تثبیت مطالبات غیر قابل برگشت پرونده معطوف گردانند.

والسلام علیکم

۶ نظر:

ل.س گفت...

با سلام به همه دوستان عضو و مدير وبلاگ
اولا ممنونم كه حق مطلب را ادا كرديد و بطور جامع ودر عين حال مختصر و مفيد جان كلام را بيان كرديد.در واقع اگر همه اعضا متوجه اين نكته باشند كه با حرف كه مثل باد هواست و هركس هم بگويد فرقي نمي كند و با اين حرفهاو وعده و عيدهاي شفاهي فقط اعضا را سر كار گذاشته اند و زمان مي خرند تا شايد اعضا خسته شوند يا خداي نكرده در اين بين اتفاقي برايشان بيافتد و بالاخره ...همه اموال و حقوق شاكيان را مال خود كنند...بسياري مشكلات يا اختلافات بين خود اعضا نيز حل مي شود.اينكه عده اي مسئول و مسول نما و ...با نقل حكايت و روايت قصه "حسين كرد شبستر ي "بخواهند سر اعضا را گرم كنند ديگر نخ نما شده است.بهتر است مسئولين و كساني كه در راس امور هستند تا دير نشده حقوق مسلم شاكيان را به آنها در نهايت ادب و احترام برگردانند چرا كه عاقبت پايمال كردن حق مردم همانا "ظلم " مسلم بوده و عاقبت "ظالم"نيز معلوم.
از همه اعضا خواهش مي كنم حتما در تجمع روز دوشنبه شركت فعال نمايند.

ناشناس گفت...

با عرض سلام خدمت عزیزان وشکات محترم
ضمن تائید حرکت حق طلبانه و مردمی ،اجتماع در مقابل صدا وسیما در خصوص رساندن فریاد مظلومانه هزاران مال باخته فراموش شده در سیستم قوه قضائیه کشور چند نکته را به عرض می رسانم .
دوستان مظلوم ومسئولین محترمی که این مطلب را می خوانید . بدانید وآگاه باشید که 10 سال خود یک عمر محسوب می شود و اگر وجدان بیدار وآگاهی وجود دارد که ندارد خود قضاوت خواهد نمود که ما خواهان اعتراضاتی آنهم در این برهه از زمان که اجتماع بیشتر از هر روزی نیاز به آرامش دارد نبودیم .
بدانید وآگاه باشید که این وضعیتی است که قوه قضائیه جلوی راه ما گذاشته است .وهرگز فراموش نکنید که ما تا گرفتن حق پایمال شده از پا نخواهیم نشست .
دوستان عزیز خواهشمندم در کنار اجتماع اعتراضی روز دوشنبه 89/9/8با تماس تلفنی به پیک صبحگاهی صدای جمهوری اسلامی ( رادیو )در طول هفته جاری خواهان پخش گزارشی در این خصوص باشید . ( تنها تعداد تماسهای گرفته شده در اولویت پخش وتهیه گزارش موثر است ).
دوستان عزیز آه و ناله ودعا دیگر در این برهه از زمان بی تاثیر است . چون ظاهرا در این خانه کسی نیست که بداد ما برسد پس دوستان عزیز :
گر مرد رهی میان خون باید رفت .
شکات محترم با درایت ،صبر و منطق به پیش .
اندکی صبر سحر نزدیک است
محسن - م

ناشناس گفت...

با سلام و خسته نباشید:

دوستان و همراهان گرامی ما باید در این تجمع با در دست داشتن پلاکارد هایی صدای حق طلبی خود را در کمال آرامش وبه دور از حاشیه طلبی ها به گوش مقام معظم رهبری برسانیم بنظر من رویدادها و وقایع این پرونده بطور صحیح به گوش مقام معظم رهبری نمیرسد.باید کاری بکنیم که مقام محترم رهبری متوجه این امر که در درون قوه بی عدالت کسانی هستند که مانع از رسیدن اعضای به حقوق حقه خود میشوند و در این راه مانع تراشی و از خود فداکاری نشان میدهند.
یادمان نرود که وسعت و حجم این تجمع در انعکاس آن سهم بسزایی خواهد داشت و حتما" از پلاکاردهای مناسب با این تجمع استفاده کنیم.
با تشکر رامین

گلسرخی گفت...

درود بر مدیریت محترم وبلاگ و نمایندگان دلسوز و پاک پروژه نگین غرب دوستان همه شماها استحضار دارید که فرسایشی شدن روند رسیدگی این پرونده ملی فقط به فقط به عدم قاطعیت قوه قضائیه بر نمیگردد بلکه به امر معمول توصیه پذیری مربوط میشود که فروغی کثافت از دارودسته چه کسانی هست ؟؟شاید به روایتی داماد.. باشد !!!!!!بهرحال خورشید همیشه زیر ابر نمی ماند !!!و برای همگان روشن خواهد شد که ماجرا از چه قرار بوده !! اما در این وضعیت فعلی و اینکه نمیدانیم پشت پرده این پرونده چه کسانی ذینفع و دخیل هستند یا باردار ، بماند!!! اما آیا حق نداریم از روند رسیدگی پرونده توسط قوه قضائیه مطلع شویم ؟؟؟ سایت بی مصرف قوه قضائیه هنوز که هنوزه با اصحاف کهف همخوابه شده !! و از اطلاع رسانی معذور شده شاید توصیه ای دیگر در کار است !! دوستان، نجات از این گرداب رانتخواری ،ارتشاء و فساد اقتصادی و اختلاس در دوایر مهم دولتی و قضایی کار آسانی نیست اگر به حق خود برسیم هنر کردیم ، بنابراین اگر در قوه قضائیه ، دولت ، رهبری و.....کسی نیست که در امر احقاق حقمان به ما کمک کند بهترین گزینه همان فریاد دادخواهی هست که از طریق رسانه های داخلی و خارجی به گوش جهانیان برسانیم و به آنها گوشزد کنیم که این است عملکرد قوه قضائیه در مملکتی که مدعی عدل و عدالت و مدیریت جهانی میباشد !!!! مرگ بر بی عدالتی

حبیب صالحی گفت...

بد شانسی از این بدتر امکان نداشت.از یک طرف ترور 2 استاد دانشگاه و از طرف دیگر کنفرانس رئیس جمهور متاسفانه باعث بایکوت کامل خبر این تجمع از سوی رسانه ها شد.
می بایست این تجمع تکرار شود

ناشناس گفت...

با سلام و خسته نباشید:

دوستان ما نباید خسته بشویم اگر هم که شده این تجمع ها را درهفته به دو جلسه افزایش دهیم پست فطرتان و حامیان فروغی کثافت خیلی از این تجمع ها واهمه دارند به امید تجمع هفته بعد و ضمن تشکر از کلیه عزیزانی که دراین تجمع شرکت داشتند.
با تشکر رامین